سامانه رفاه فرهنگیان

شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان

با عنایت به گستردگی و پراکندگی وسیع مخاطبان، سامانه‌ای مبتنی بر کارت الکترونیکی و دستگاه پوز بانکی جهت مدیریت، راهبری و نظارت درنظر گرفته شده است. در این روش تلاش می‌شود تا خدمات و سرویس‌های ارزش افزوده‌ی رفاهی مورد نیاز مخاطبان بر کارت الکترونیک مربوطه تعریف و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از این طریق رضایت نسبی مخاطبان به مرور فراهم گردد.

کارت شتابی ثبت شده فرهنگیان به عنوان ابزار تعامل فرهنگیان با سامانه، که با استفاده از دستگاه پوز نصب شده در مراکز پذیرنده کارت، موجب شناسایی و ارائه‌ی خدمات به پرسنل می‌گردد. در این طرح فرهنگیان به عنوان عضوی از یک باشگاه بزرگ به حساب می‌آیند که در مراکز پذیرنده از تخفیف یا تقسیط بهره‌مند می‌شوند.

فرهنگیان از طریق سامانه می‌توانند گزارش کلیه‌ی تراکنش‌‎های خود را مشاهده نموده و خدمات پشتیبانی دریافت نمایند. هم‌چنین از طریق این سامانه، اطلاع‌رسانی و تعاملات مورد نیاز با فرهنگیان و پذیرندگان به صورت متمرکز انجام و نظارت و مدیریت بر باشگاه انجام می‌گیرد.

اهداف سامانه رفاه فرهنگیان

شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان

یکی از اصلی ترین انگیزه ها که در تمامی بخش های دولتی و غیر دولتی مطرح است، تأمین نیازهای اولیه زندگیست. در حال حاضر مسائل مادی همکاران فرهنگی نتوانسته است این نیازها را تأمین کند و از طرفی هم منابع آموزش و پرورش پاسخگوی این نیازها در سطح وسیع نیست و شاید بهترین و مناسب ترین راه تأمین نیازهای غیر مالی فرهنگیان باشد. بنابراین شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان به دنبال تأمین زیرساخت های لازم در سطح کشور از طریق انتخاب و انعقاد قرارداد و همکاری با ارایه دهندگان کالا و خدمات (پذیرندگان) در قالب تسهیلات و تخفیفات از طریق کارت رفاهی است. لذا با توجه به اینکه نوع پذیرندگان و نوع انتخاب کالا و خدمات برای شرکت مهم بوده و می بایست برای آن معیار و شاخصی وجود داشته باشد، دستورالعمل مشخصی نیز تهیه و تدوین شده، تا انتخاب پذیرندگان بر اساس ضوابط و اصول مورد نظر صورت پذیرد.

نظر به اینکه با استفاده از روش های نوین و جذاب می توان نیازهای یک سازمان در انتخاب یک سامانه به منظور تجمیع و یکپارچه سازی خدمات متنوع رفاهی سازمان را برآورده ساخت؛ در این روش کلیه فرهنگیان با استفاده از کارت بانکی ثبت شده خود می توانند در قالب سیاست‌های انگیزشی و یا خدمات رفاهی طراحی شده از جانب سازمان، از خدمات و تسهیلات متنوعی بهره مند گشته و علاوه بر دریافت خدمات مربوطه، حسی لذت بخش را تجربه نمایند.

نحوه ی اجرای سامانه رفاه فرهنگیان

شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان

طراحی خدمات رفاهی

خدمات رفاهی و سرویس های ارزش افزوده تعریف شده به صورت نرم افزاری و با بهره مندی از نرم افزار باشگاه داری بر روی سامانه بارگذاری شده و از طریق کارت الکترونیکی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد و دارندگان این کارت می توانند از طریق شبکه ارایه کنندگان خدمات و کالا (پذیرندگان) از خدمات رفاهی مربوطه استفاده نمایند.

شناسایی فرهنگیان

مخاطبان بر اساس سیاست‌های داخلی شناسایی، طبقه بندی و (با ثبت شماره ۱۶ رقمی کارت شتابی) برای دریافت انواع خدمات مورد استفاده و بهره‌مندی قرار خواهند گرفت.

مدیریت و نظارت بر نحوه استفاده فرهنگیان از خدمات

شرکت بر اساس دستورالعمل‌های خود و به منظور حفظ شأن فرهنگیان محترم نسبت به نظارت و مدیریت نحوه‌ی استفاده آنان از خدمات اقدام می نماید.

ایجاد شبکه ارایه کنندگان خدمات (پذیرندگان)

با توجه به نوع و محتوای خدمات رفاهی تعریف شده و بازاریابی آن، پذیرندگان به شبکه مربوطه می پیوندند. این پذیرندگان به یک دستگاه کارت خوان ویژه (پوز) مجهز گشته و ازطریق آن به سامانه مرکزی متصل می شوند. در این حالت ارایه‌­کنندگان خدمات براساس توافقات حاصله، خدمات رفاهی مد نظر را عرضه می نمایند. دارندگان کارت رفاهی با مراجعه به این مراکز از خدمات رفاهی تعریف شده بهره‌مند می گردند.

نقش عوامل در سامانه رفاه فرهنگیان

شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان

فرهنگیان

ثبت شماره کارت و هم چنین بهره برداری از کارت در مراکز پذیرنده.

پذیرنده

پذیرش کارت فرهنگیان و ارایه تخفیف و یا فروش کالا به صورت اقساطی و بر اساس شرایط توافق شده در کنار انجام امور رفتاری هم چون احترام به فرهنگیان، قراردادن دستگاه پوز در معرض دید و نصب پوسترهای اطلاع رسانی.

ارایه کننده خدمات پرداخت

تأمین دستگاه پوز؛ تأمین زیرساخت بانکی؛ تأمین زیرساخت ارایه تخفیف؛ تأمین زیرساخت فروش اقساطی؛ ارایه گزارش تراکنش‌ها؛ زیرساخت سرویس های ویژه.

آموزش و پرورش

تضمین بازپرداخت اقساط فرهنگیان به پذیرندگان در خریدهای اقساطی.

شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان

راهبری کلی طرح؛ تهیه پرتال جهت اطلاع رسانی و مدیریت باشگاه؛ تهیه سیستم باشگاه داری؛ عقد قرارداد پذیرندگان و مدیریت امور پذیرندگی.

خدمات سامانه رفاه فرهنگیان

شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان

خرید با تخفیف

فرهنگیان با استفاده از کارت شتابی ثبت شده می‌توانند از طریق شبکه پذیرندگان (مراکز ارایه کالا و خدمات) کالا و خدمات مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه ای خریداری نمایند.

سرویس فروش اقساطی

با این روش مراکز ارایه کالا و خدماتی که مایل به فروش محصولات خود به صورت اقساطی باشند با شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان وارد قرارداد می شوند. سامانه با توجه به طبقه بندی و حقوق فرهنگیان، سقف اعتباری برای ایشان را از آموزش و پرورش دریافت می نماید که با مراجعه به این مراکز و حداکثر تا سقف میزان تعیین شده اقدام به خرید می نمایند. در سر‌رسیدهای مشخص‌شده، مبلغ قسط توسط آموزش و پرورش از حقوق فرد کسر و در وجه پذیرندگان ذینفع واریز می‌شود.