ترویج ،فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در کلیه فضاهای وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تأثیر گذار بر آموزش سبک زندگی نسل آینده یک جامعه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور توسعه مشارکت‌های همه جانبه واستفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالقوه فضاهای قابل استفاده و در قالب برنامه ترویج و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جامعه بر مبنای اصول فرهنگی و اسلامی گام برداشته است.

اهداف اصلی پـروژه

 

  1. انتقال مستقیم پیام­های مسئولین سازمان های دولتی و غیردولتی به دانش آموزان کل کشور از دید فرهنگی.
  2. درآمدزایی و کمک به اقتصاد مدرسه.
  3. افزایش دانش و آگاهی دانش­‌آموزان از اهداف و مأموریت سایر سازمان­‌ها، نهادها و صنایع تولیدی کشور.
  4. جهت­‌دهی و ارتقای سطح فکری و نگرش دانش‌­آموزان در راستای تغییر سبک زندگی ایرانی.
  5. ارتقای سطح مشارکت اولیاء و دانش آموزان در پیشبرد اهداف آموزشی، فنی، فرهنگی و اجتماعی.
  6. ترویج، فرهنگ سازی و اطلاع ­رسانی از توانمندی های صنعتی، کشاورزی، غذایی، فن آوریی های نوین و … در کلیه فضاهای آموزش و پرورش و به روز نگه داشتن آموزش در زمینه کسب و کار.
  7. حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات و خدمات ایرانی.
  8. ایجاد بستر ارتباط بین تولید کنندگان کالا، صنایع و خدمات با دانش آموزان، اولیاء و مربیان.
  9. تمرکز در محل ارسال پیام بسیار بالا است.
  10. پیام انتقالی در مدارس از اثر بخشی بسیار بالایی برخوردار است.
هدف از اجرای طرح

استفاده از ظرفیت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی با هدف ترویج، فرهنگ سازی و حمایت حداکثری از:

  • تولید کنندگان، صادر کنندگان و مخترعین
  • اطلاع رسانی مستقیم، کارا و اثر بخش
  • افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان
  • ایجاد نشاط، پویایی، و رونق اقتصادی در مدارس کل کشور
  • اصلاح الگوی مصرف
  • ارتقاء سطح سلامت، حفاظت از محیط زیست و مهارت های زندگی
چرا آموزش و پرورش؟؟؟
با توجه به رسالت آموزش و پرورش مبنی بر آموزش، کشف و توسعه ی منابع انسانی در جهت تعالی بخشی ارزش ها و استعدادها و بهینه کردن آن در جامعه، مدرسه رسانه ای است برای رسیدن به این هدف از طریق انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار به جامعه مخاطب.
روش هایی برای بازاریابی مستقیم در مدارس
  • سمپلینگ
  • تدارک لباس های فرم
  • ایجاد و یا تجهیز کارگاه‌های آموزشی
  • تئاتر یا نمایش عروسکی
  • اسپانسرینگ رویدادها
    • المپیادهای علمی
    • اردوهای تفریحی و فرهنگی
    • مسابقات ورزشی، علمی، فرهنگی و آموزشی
    • رخدادهای هنری
  • دفاتر دانش آموزی
  • کتب درسی و کمک آموزشی
  • تابلوهای دیواری
  • پوستر
  • بنر و رول آپ
  • وب سایت مدرسه

بررسی برنامه های موجود در مدارس جهت ترویج فرهنگی و تجاری
  • برنامه های آموزشی در خصوص سبک درست زندگی (تغذیه، بهداشت، سلامت، تکنولوژی و …)
  • ایجاد کارگاه های آموزشی
  • برگزاری مسابقات ورزشی
  • برگزاری مسابقات پرورشی (غیر ورزشی)
  • برگزاری تئاترهای کمدی یا عروسکی

برنامه های اجرایی
  • برنامه های عمرانی
    • بهینه سازی یا ساخت فضاهای ورزشی
    • بهینه سازی یا ساخت سرویس های بهداشتی
    • بهینه سازی یا ساخت آب‌خوری
    • بهینه سازی یا ساخت تجهیزات آموزشی
    • بهینه سازی یا تجهیز اتاق انفورماتیک
    • بهینه سازی یا تجهیز سالن اجتماعات
    • بهینه سازی و یا خرید تجهیزات مدرسه

پروژه های ترویج